Het is nu ma 06 sep 2010, 14:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

is 21 augustus een goede datum voor een tentoonstelling voor forpussen ?
ja 47%  47%  [ 7 ]
nee 0%  0%  [ 0 ]
Te vroeg op het jaar voor mij 40%  40%  [ 6 ]
geen mening 13%  13%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 15
Auteur Bericht
 Berichttitel: Poll
BerichtGeplaatst: vr 22 jan 2010, 19:13 
Beheerder

hallo ,
wat denkt u van 21 augustus als datum voor een tentoonstelling ?
graag uw mening in de poll !
Alvast bedankt
Kurt

Profiel E-mail  

Berichttitel: Re: Poll
BerichtGeplaatst: zo 24 jan 2010, 19:47 

worden er ook nog andere forpus vereniging uit genodigt? nederland , duitsland enz....

groetjes rolf

http://www.dekromsnavelkweeker.nl
http://www.waubys.nl

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: zo 24 jan 2010, 22:46 
Beheerder

hallo rolf ,
De datum ligt nog lang niet vast ( gebeurt half febr. ) maar iedereen met forpussen gelijk van waar ze afkomstig zijn is welkom !!
groeten
Kurt

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: wo 27 jan 2010, 20:04 

Dag Kurt,

Een tentoonstelling in augustus maakt het TT seizoen voor velen veel te lang. Voor mij persoonlijk zou dat evt nog gaan omdat ik tijdens het seizoen geen enkele TT speel. Als andere kwekers hun vogels in topconditie brengen tegen 21 augustus, dan zijn ze tegen half oktober uitgespeeld met hun vogels. Als je er vanuit gaat dat je ongeveer 6 weken aan een vogel moet werken om hem/haar in topconditie te brengen, is dit ook een probleem voor degene die in juli op vakantie gaan.
Een voordeel (in augustus) is dat je geen enkele TT als concurrent hebt en keuze te over aan keurmeesters. De BGC doet ook hun grasparkietenshows in augustus en september.
Ik heb zo het gevoel dat je meer deelnemers en vogels kan krijgen als je deze TT één week voor of één week na de clubshow NFC in Woerden laat doorgaan. Voor de show in Woerden moeten de vogels toch in conditie zijn. Dan kan je een week ervoor of erna ook deelnemen. Dus alle deelnemers van Woerden kunnen komen deelnemen ......
Het nadeel is dat als ze voor de ene niet in conditie zijn, je voor de andere ook geen vogels hebt + je hebt dan nogal dicht op mekaar een zelfde strijd met dezelfde vogels. Als je dan de Vlaamse show voor Woerden laat doorgaan heeft iedereen nog veel moed en goesting. Dus veel vogels .....
Ik hoop dat vele kwekers/TTers hier hun eigen gedachtengang neerschrijven, want als er een show komt is het wel belangrijk dat er vele forpussenkwekers komen deelnemen. Alleen dan kan deze show voor de toekomst een vaste waarde worden voor alle forpussenliefhebbers.

Kurt Janssens

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 00:54 

hallo Kurt

op welke datum is de show in Woerden

Guy

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 01:35 

als ik het goed heb op 3 okt. 2010

de eerste zaterdag in okt.

wat Kurt zegt is wel juist , maar ik heb wel wat vogels over voor een vroeger TT(had daar ook op gestemd)

ik heb nu dit jaar een stuk 6 a 7 tt gespeeld om dat mijn kweek seisoen gewoon stil lig anders had ik het niet gedaan. maar ik merk wel bij de ene TT zaten ze er beter bij dan de andere .
ik heb wel 2 catharina`s gehad die hebben alle TT goed doorstaan maar in een paar dagen voo apeldoorn begonnen ze te ruien ,

groetjes rolf

http://www.dekromsnavelkweeker.nl
http://www.waubys.nl

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 12:57 

hallo

ik kan mij wel een beetje vinden in de redenering van Kurt dat het TTseizoen dan zeker te lang wordt .
als dus Woerden op de eerste zondag van oktober valt en er wordt gekozen voor de week voordien
ttz het laatste weekend van september dan zijn de tentoonstellingen ook nog (bijna) nergens bezig .
de vogels zitten dan op de meeste plaatsen toch reeds opgekooid en is de stap naar deelnemen niet meer zo heel groot .
behalve de voordelen die Kurt reeds opnoemde ; door de 2 TTs dan 2 weken na mekaar te laten doorgaan
komt ook de samenwerking met onze noorderburen ten goede , zij komen naar hier en wij gaan naar ginder .
met het gevolg dat er toch een redelijk aantal vogels aan de beide shows zouden moeten deelnemen .

Guy

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 18:35 
Beheerder

Hallo ,
Ik kan iedereen wel volgen ! die datum was ( is) trouwens louter een peiling !! Mijn idee is ook om het voor woerden te doen ( week daarvoor !) . Het idee van guy is ok , maar er is wel iets aan verbonden !We zullen moreel ook verplicht zijn om met zo veel mogelijk naar woerden te gaan ( wat voor mij geen probleem is !)
Groeten
Kurt
PS: ik hoop dat er nog velen willen reageren ! Half febr. willen we beslissen ( omdat we op tijd keurmeesters moeten aanvragen , de zaal bespreken enz. )
De eerste TT zal ook de moeilijkste zijn om te organiseren !
Zowel de lokatie als de financieele kant zijn op dit moment het grootste probleem , voor een vereniging ZONDER inkomsten !
Maar we redden dit wel via sponsers !
Groeten
Kurt

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]