|
Dag Kurt,
Een tentoonstelling in augustus maakt het TT seizoen voor velen veel te lang. Voor mij persoonlijk zou dat evt nog gaan omdat ik tijdens het seizoen geen enkele TT speel. Als andere kwekers hun vogels in topconditie brengen tegen 21 augustus, dan zijn ze tegen half oktober uitgespeeld met hun vogels. Als je er vanuit gaat dat je ongeveer 6 weken aan een vogel moet werken om hem/haar in topconditie te brengen, is dit ook een probleem voor degene die in juli op vakantie gaan. Een voordeel (in augustus) is dat je geen enkele TT als concurrent hebt en keuze te over aan keurmeesters. De BGC doet ook hun grasparkietenshows in augustus en september. Ik heb zo het gevoel dat je meer deelnemers en vogels kan krijgen als je deze TT één week voor of één week na de clubshow NFC in Woerden laat doorgaan. Voor de show in Woerden moeten de vogels toch in conditie zijn. Dan kan je een week ervoor of erna ook deelnemen. Dus alle deelnemers van Woerden kunnen komen deelnemen ...... Het nadeel is dat als ze voor de ene niet in conditie zijn, je voor de andere ook geen vogels hebt + je hebt dan nogal dicht op mekaar een zelfde strijd met dezelfde vogels. Als je dan de Vlaamse show voor Woerden laat doorgaan heeft iedereen nog veel moed en goesting. Dus veel vogels ..... Ik hoop dat vele kwekers/TTers hier hun eigen gedachtengang neerschrijven, want als er een show komt is het wel belangrijk dat er vele forpussenkwekers komen deelnemen. Alleen dan kan deze show voor de toekomst een vaste waarde worden voor alle forpussenliefhebbers.
Kurt Janssens
|